torsdag 6 december 2007

Det personliga året.

Ok, en liten fortsättning från igår men inte lika intressant.

Årets konst:

Gänget som sprayar "Spökstad" "Folkhem" och "Ingenstans" samt målar om parkbänkar i mitt område med omnejd. Genialt, minimalistiskt och samhällspolitiskt på samma gång. Jag älskar dem.

Året snacks:
KitKat med jordnötssmör som jag snubblade över i London.

Årets flopp:
Husbygget utanför mitt fönster. Förstör min utsikt och jagar bort mina harar och ekorrar.

Årets syssla:
Genuint svenska hantverk, pyssel med fjädrar, paljetter, tyll och glassar gjorda av lera.

Årets insikt:
Jag är född till nörd, som barn satt jag under trappan och bläddrade i lexikon. Jag var även elitistisk och hatade alla andra barn, vantrivdes och fick ångest av kalas. Jag är alltså född så här och då känns det helt OK.

Årets klädångest:
Min retur av klänningen från Urban Outfitters. Jag tänker på den ganska ofta, men den hör till gamla Caroline.

Årets Bästa:
Flytten till Bandhagen. Det kom bara bra saker av det. Frihet, katter, lugn, galenskap (den bra sorten), tunnelbana Livet blev så mycket bättre, men det absolut bästa var att jag lyckades komma ifrån Upplands Väsby.

Inga kommentarer: