torsdag 20 december 2007

a daughter can only bring worry and shame

Jag har bränt två skivor till mamma, det är uppenbart att musiksmak har jag fått från far min.
the Hooters och Magnus Uggla var vad mamma hade beställt. Okej Magnus Uggla gillar far min också med men det väger han upp med Bruce Springsteen. The Hooters hade jag aldrig hört talas om, jag lyssnade ca 5 sekunder och fick nog. Det var något vidrigt pubigt med inslag av irländsk folkmusik. Mamma är rätt så såld på Irland och hur dom sjunger på puben som i den där reklamen för Tullamore Dew. Men som mamma säger att så är det nog inte varje kväll. No shit!
God jul lilla mamma och vältra dig i skiten som jag stal, tacka fan för att jag inte behövde betala för det. Allt är raderat från datorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag brände också en skiva till min mamma. helt omöjligt. pappas skiva var lätt, han gillar baktakt men vet inte om det. men mamma gillar typ midnight oils beds are burning. vad ska man göra av det? hon blev iaf sinnessjukt glad för julklappen.