torsdag 20 december 2007

det finns ingen tid till att vara försiktig

Ikväll spelar the Human league på Berns och jag sitter hemma i Bandhagen, inte riktigt min grundtanke.
Tröstar mig med att jag iaf har fixat allt till jul och även varit på systemet inför nyår. Jag vägrar stå där samma dag då hyllorna gapar tomt och allt som finns kvar är Kir. Jag känner mig så vuxen på ett bra sätt. Att jag inte har tid någon annan dag och att jag jobbar till 16 på nyårsafton har haft en viss inverkan på mitt planerande. Jag köpte bara vin till mig själv, om Olle får ha något får han fixa det själv. Vi har ändå inga större planer. Olle vill som sagt ha fest här men jag är mer såld på debaser medis med Gustav Gelin. Jag är för gammal för att flänga runt och leta efter "Festen", att halsa mouseranda vin på en busshållplats utan att känna mina fötter. Det räcker nu. För två år sedan var jag hemma ensam och kollade på Borta med Vinden, jag åt Daim glass och Pringles. Jag gick och lade mig kl 1 och kände mig mycket belåten.

Dagens låt:
Pascal-"Älska mig, Skjut mig"

Inga kommentarer: