söndag 30 december 2007

the strangeness in me

Igår var vi på visit i Täby hos Olles psykfalls familj. Det är rätt så trevligt där trots att alla skriker i mun på varandra och får ett hissy fit så fort någon är nära att spilla ut något. Vilken tur att jag träffade Olle när jag var så ung, hade vi träffats nu och jag skulle bli introducerad i den familjen hade jag kanske lagt benen på ryggen. Men jag är van nu och när jag är där är det lätt att falla in i deras rörelse mönster.
Vi fick iaf ett TP spel, ny upplaga med en massa onödigt lätta underhållningsfrågor och onödigt uppdaterade och därför ännu svårare kultur och literatur frågor. Och så fort en sportfråga handla om OS kan Olle den, det är fan inte rätt. Jag är ju smartare! Sport är för losers. Jag var helt säker på att Raymond Chandler skrivit "Räddaren i nöden", men jag hade så fel.
men Fuck that! som är veckans uttryck.

Dagens låt:
the Runabouts-"the Srangeness in Me"

1 kommentar:

david santos sa...

I wish you a good end of 2007 and a good year of 2008.