lördag 1 december 2007

and we drove down a wet and windy road to the coast

Just nu:
Stockholm kryllar av utbölingar, mest söderifrån. Skåne, Småland, Blekinge typ. "Joh jag är opp i Stöckhölm" hör jag dem titt som tätt säga i sina mobiltelefoner.
Jag är usel på dialekter men eftersom packet säger "opp" måste de iaf vara söder ifrån.

Jobbnedräkning:
4 down 3 to go

Det börjar bli den tiden på året då man ska göra sumeringar. Vad var bäst? Vem var bäst? Vilken skiva var bäst? Mina listor brukar bli lite annorlunda en credd Sverige delvis för att jag inte lyssnar på särskilt ny musik (det bästa som gjorts gjordes innan 85 brukar jag säga). Men något nytt brukar det bli per år, och aktuell film brukar jag hinna med.
Det är svårt att göra års listor, det finns så mycket att förlora. Jag måste väga mina beslut noggrant.

Dagens låt:
Led Zeppelin-"Immigrant song"

Inga kommentarer: