lördag 15 december 2007

we couldn't talk with the music so loud

Känner mig lite sliten, om det är från igår eller för att det var så jävla kallt idag vet jag inte.
Julhandlat lite och hittat en otroligt kitchig porslinskatt för en tjugasecondhand. När jag såg den i skylfönstret kände jag att jag bara MÅSTE ha den, och nu har jag den.

Pratat med Olle om när man var liten och skulle leta efter julklapparna som ens föräldrar gömt, varför dem inte slog in dem med detsamma kan jag inte hajja. Min historia är denna. Om man var föräldra fri någon timme runt den 20 december och syrran kom och knackade på dörren kunde det bara betyda en sak. Hon ville inte leta julklappar, hon ville alltid ha en medbrottsling. Svag som jag var, nyfiken som jag är hängde jag alltid på. Jag glömmer aldrig den där ångesten när man hittade paketen, kluvna känslor. Upprymdhet och skam. Den gång jag minns allra tydligast är när vi hittade ett par längdåknings skidor. Jag brukade åka skidor med mamma i skogen när jag var liten och det kändes som ett enormt svek mot mamma. Det var våra stunder där i skogen som ofta slutade med att jag lackade ur för jag gjorde illa mig. Men det var mysigt och så hade jag helt plötsligt besudlat den fina stunden. Nu har Oller åkt till jobbet och jag vet att det finns klappar, oinslagna klappar, till mig någonstans i min närhet. Det kliar i mina fingrar men jag väljer att inte gör något åt det.

Dagens låt:
Pink Grease-"Susie"

Inga kommentarer: