måndag 24 december 2007

det är inte jul förrns mamma sjunger "faggot"

Syftar förståss på Pogues låten och mamma ska alltid sjunga med även fast hon är så blåögd och inte vet innebörden av alla ord.
Julfirandet började igår kväll. Olle och jag tog vår sedvanliga Väsby promenad och snubblade över något som kunde varit med i "Hanteringen av odöda", ett område som var nästintill helt övergivet. Tomma lägenheter och tankarna drogs till Heden.
Annars var allt som vanligt, nattomte och allt vad det bar med sig. Jag fick min efterlängtade vinylspelare och "..Dödsrelikerna". En schysst bok för musknördar av Olle "Blinded by the lyrics" som kommer vara utläst på annandagen max.
Daniel skrev ett rim till mig som jag tyvärr inte kan använda, det är för bra och jag skulle bli genomskådad.
Det är något speciellt med att komma tillbaka till sitt barndomshem och ort, framförallt på Julen. Man väntar sig stora förändringar och att det ska vara som i alla svenska hemvändar filmer. Det uteblir men ett svagt pirr, eller yrsel infinner sig.

Dagens låt:
Pet Shop Boys-"Suburbia"

Inga kommentarer: