torsdag 12 juli 2007

Parklife!

Nyss hemkommen från London baby!
Jag älskar London fast jag hatar det, det är ett tydligt hat/kärlek förhållande mellan oss två.

*Sightseeing:
Turistat en hel del på vårat eget sätt, avverkade Big Ben, Westmisnter Abbey och Buckingham Palace i ett svep. Man går förbi ooch säger "där är den" och så går man vidare. Jag lekte personlig guide till Olle när vi var på Naturhistoriska och kollade på dinosaurier. Skröt om mina kunskaper om Archeoptheryx (?) som jag lärt mig via Discovery channel och anmärkte "fel".
British museum, som vi bodde bredvid, på 40 minuter. Lite Clash historia via Festival Pier (London Calling videon spelades in där) och Portobello road. vid Themsen försökte vi klura ut om vattnet steg eller sjönk, sedan gick vi ner på stranden och kastade sten.

*Shopping:
Inte så mycket, emn jag köpte iaf ett halsband från Anna Lou, Strawberry Switchblade skiva, äppel skärp och äppelhalsband.... Sedan blev det mera mat och godis vilket leder till...

*Maten:
Mycket to god mat. Den bästa va den var när vi åt en pizza i Russel Square, engelsmännen kan det där med parker. Mycket parkhäng. Hamburger Union som stoltserar med "proper chips, never frozen" var delish, så delish att vi dinerade där 2 gånger. Förståss en tur på klassikern Soho Pizzeria med skit god lasagne. Bagels på Heathrow
Tescos chokolate chip ccokies, Krispy Kreme Donuts, Cadbury Flake, Kitkat med jordnötsmör, salt & vinegar chips. Guldgruvan var Cyber Candy vid Coventgarden med en massa fantastiskt godis, balnd annat poprocks, Twinkies, Lucky Charms och det bästa: Jiffy Pop! Popcorn som man sett på TV sådanadär som växker i folien, finns i Scream I.

*Bäst:
Parkhängen med Olle. det finns parker överallt. Jag älskar parkhäng med Olle och vi fick en fin avslut på resan. Ligga i grästen och kolla upp på London Eye i kvällsolen.

*Sämst:
Hotellet med ett gäng lyttisar som skriker "Ello!" i korridoren tidigt på morgonen. Dåliga sängar, konstiga städtider.

Det var bra, jag hade det bra. Men jag borde ätit mera onyttigheter.......
Och när man får lite perspekltiv så är Stockholm en helt fantastisk stad
(bilder kommer sedan)

Dagens låt:
Hefner-"the Cure For Evil"

Inga kommentarer: