måndag 23 juli 2007

don't let the old things change, let one small thing stay the same.

Jag är ledig i morgon men jag måste ändå gå upp tidigt. KL 10 ska jga träffa mamma och syster vid Åhléns, kl 11 hade passat mig bättre men jag får väl anpassa mig.
När jag var liten brukade vi ta en dag inne stan med mamma någon gång per år och då oftast på en studiedag. Då fick jag gå upp tidigare än om jag skulle till skolan för min mamma har alltid varit den som vill vara inne i stan när butikerna öppnar. När man kom till stan började man med en vända på H&M på Mäster Samulesgatan där fiket Tobias Sergel låg. Fika paus. En massa affärer och höjdpunkten Panduro hobby. Sedan avslutade man dagen med att äta på McDonalds på Kungsgatan. Det var under den tiden som detta McDonalds hade kvar sin gamla inredning i mörkt trä och med "filmisar" på väggen. Jag älskade det stället och blev förkrossad när dom renoverade det och inredde "hippt" och "minimalistiskt".

Allt kommer att bli så rörigt och skrikigt i morgon, Syrran kommer att vara nedlåtande mot mamma och jag kommer att bli irriterad på dem båda.
Det är inte bra att träffa släkten så mycket som jag gjort nu, men jag kan behöva shoppa en tröja och lite cernit lera och annat pyssel på Panduro hobby. Olle gillar inte att vara där inne så jag får passa på.
Varför kan det inte vara som när jag var 10?

Dagens låt:
the Bonzo Dog Band-"Suspicion"

Inga kommentarer: