lördag 28 juli 2007

It's cool, we can still be friends.

lite tydligare reflektioner över gårdagen. En liten triumf för mig igen, att jag kände någon som ville komma och prata med mig och jag lyckades hålla igång samtalet. Jag hade en nedrans tur att jag var inne på mitt tedje glas vin, för ju mer jag dricker desto snällare jag blir jag.
Jag saknar Ulrika, vi hade det ganska kul på jobbet. Vid stängning brukade vi stå och prata Simpsons, alkohol, CSI och film. Om jag hade vetat hur man umgås med folk på fritiden hade vi kanske blivit kompisar, hon sa igår att hon faktiskt hade tänkt ringa mig. Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte, ni vet ju hur karlar är.
Men vem vet någon gång kanske när jag är ute och berusad så kanske jag skickar iväg ett fylle sms där jag tigger om att vi ska bli kompisar. Det borde finnas alkolås på mobiler.
Eller en kurs där man får lära sig hur man skaffar vänner och hur man interagerar på ett naturligt sätt utan att alkohol finns med i bilden.

Jag gillar P3 Pang Prego, tjejerna är lika elaka som mig och deras totala sågning (vid fotknölarna!) av Lasse Lindh var ju obetalbar.

Dagens låt:
Adam & the Ants-"Goody Two Shoes"

Inga kommentarer: