söndag 29 juli 2007

current events.

Jag var och såg förödelsen efter branden som härjade på Caledonian igår natt. För andra gången så brann det, och nu var det rejält. Väggarna var utslagna, inredningen var bränd intill oigenkännbarhet, en skylt som sitter på byggnaden mittemot hade bågnat av hettan. När vi kom hem på natten så var luften tjock av rök så jag fick gå med jackan för munnen, brandmännen gick omkring och lös med ficklampor för att se så inga människor var kvar i byggnaden och det var nog 3 brandbilar där.
Det spelar ingen roll hur gammal man blir bränder är alltid lika spännande och fascinerande.
Efter nattens äventyr, både utgång och brand, sov jag till kl ett idag och nu känns det som om hela min dygnsrytm har blivit förstörd. Jag är så sugen på något sött och gott, jag är så besviken på att jag inte fick någon cola igår natt. Olle tröck på fel knapp och fick en bonaqua istället, och jag flippade ur och skällde ut honom. Jag ville så gärna ha en cola och inte något sötsliskigt bubbel vatten.

Och jag är som Martha Stewart nu när jag har piffat till en lampskärm med rosa kitsch pärlor.

Dagens låt:
Gary Numan-Cars

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahh så du har oxå sett hur branden förstörde. Tycker det ser läskigt ut, och stackarna har juh precis byggt upp det sen förra branden :(