lördag 21 juli 2007

I was born to underachiev

Att besöka släkt är en bra affär. Farfar gav mig 1000 spänn, och som vanligt när jag får pengar av farfar så ska jag dricka upp dem. Han skulle nog bli stolt om han hörde det, speciellt som han alltid säger att jag är familjens hopp eller något i den stilen.
Visst jag kunde väl ha blivit något om jag inte var socialt inkompetent.
Farfar trodde att jag ville blir journalist som han och farmor, speciellt som jag gick media. Det verkade dock som om han inte riktigt begrep vad media linjen gick ut på: ha kul och slappa under 3 år, vilket passade mig väldigt bra just då. Om jag bara hade sökt receptionist utbildningen med detsamma efter jag tog studenten.
Jag kommer iofs från en ganska intressant släkt, min farfar är en urskön dansk arbetare som gifte sig rikt med min farmor. Hon var i sin tur en av endast två journalister som fick intervjua T S Eliot när han fick Nobelpriset. Det är nog därför jag är så pretto.
Men det blir ingen journalist av mig, jag skriver patetiska blogginlägg fyllda av stavfel och super upp pengar jag får av min 87-åriga farfar. Det minsta jag kan göra är väl att tillägna något fylleinlägg till honom, Åge. Keeping it real.

Dagens låt:
the Cramps-"I'm Five Years Ahead of My Time"

Inga kommentarer: