tisdag 31 juli 2007

Gimme that thing!

Det är typiskt, vi har precis fixat en golvlampa och jag har snyggat till lampskärmen och idag såg jag att Bolagret finns i Ringen. Bolagret är min favorit butik i Malmö, snygg inredning till billigt pris, och när jag var där i juni så såg jag världens finaste lampa. Den var som jag, svart tyll med prismor. Sedan dess har jag varit på jakt efter något liknande och fick nöja mig med en från IKEA. Foten är snyggare än den på Bolagret men inget går att jämför med den fina skärmen. Jag skulle villja behålla foten och batra köpa skärmen löst, vet inte om det går men det skulle vara perfekt.
Det finns inte bara snygga lampor på Bolagret, allt är snyggt! Jag vill ha en sitt/fot pall som dom har. Den skulel vara bra om man fick besök och behövde extra sittplatser, som om det skulle hända....
När jag kom hem satte jag igång med städning av diskbänken, så skitg har den aldrig varit sedan vi flyttade in. Det såg ut som om vi aldrig flyttat in och de tidigare inneboende var kvar (fan ta vidriga Jörgen, Anna och deras äckliga son Ludde!).
Väckte Olle och hängde lite med honom, sedan kom posten och IKEA katalogen för 2008.
Den nya Billy bokhyllan i svart med vita mönster fick mig att dregla.
Jag vill ha så mycket nu och i morgon får jag en ny elmätare.
På torsdag blir det höstskor och jag ska nog beställa något från H&M på postorder som när man var liten. Men det blir väl en beställning över nätet i dessa moderna tider.
Jag är så sugen på hösten nu, framförallt när det blåser så härliga höstvindar som det gjorde idag.

Dagens låt:
the Slits-"Spend, Spend, Spend"

Inga kommentarer: