lördag 28 februari 2009

Standardise this

Inga överraskningar i går kväll.
Southern Comfort till mig, öl till Olle och som följd intro tävling oss emellan. Och som vanligt slutade det med att jag förolämpade Olles musiksmak som opersonlig, att det kunde varit en tjejs Itunes eller bara vem som helst.
Det är inte utan anledning som Olle har satt upp citatet "Jag gillar inte ens min skivsamling. Jag har bara tråkiga standard skivor, som typ Håkan Hellström och Bob Dylan" på kylen. Om någon vet vem som sagt det skulle det hjälpa mycket. Olle hittade det urklippet när han städade. Det enda som vi vet är att det är hämtat ur ett sonic nummer.
Hursomhelst så behöver jag väl ändå inte vara taskig för det, men mitt självförtroende är i huvudsak begränsat till min utsökta musiksmak. Jag kan inte rå för att jag blir så kaxig och otrevlig. På plussidan tror jag inte att jag använde mig av några könsord eller svordomar utan försökte vara mer saklig. Även om man börjar en mening med "inte för att vara taskig, men.." så gör det inte mindre ont.
Men jag är inte sämre än att jag inser att jag är elak och därför ska jag göra något snällt idag. Jag ska laga mat. Riktig mat utan halvfabrikat.
Innan jag blev otrevlig lyckades vi boka biljetter till De Tre Musketörerna. Jag har inte varit på teater sedan jag gick i 8-9:an och såg A Christmas Carol med engelskt ensemble. När jag var barn gick vi på teater åtminstone 1 gång om året. Inte för att vi var någon finkulturell familj, utan för att min farmor brukade ge oss biljetter i julklapp.

Utöver det. Väckt av grannens gnisslande säng. Kan hon inte vara som alla andra och ha eftermiddags sex. Hon har ju hela lördagen på sig. Det finns ingen anledning att sätta igång kl 9 på morgonen.

Dagens låt:
the Vibrators-"Whips and Furs"

Inga kommentarer: