torsdag 5 februari 2009

enough is enough

Idag var fan sista gången som jag gick ner i tvättstugan.
Jag hatar sysslan i övrigt men idag har jag en giltig anledning att aldrig mer sätta min fot innanför den där dörren under marknivå.
Det var precis när jag var färdig med tvätten och för ovanlighetens skull gick jag med huvudet högt, istället för den sedvanliga blicken i marken stilen som jag brukar köra med, som jag såg DEN.
Där stod jag med AC/DC-"Go Down" samtidigt som jag såg världen största spindel flankerad av minst 3 spindlar till, alla i ansenlig storlek. Ovanför dörren som jag lyckligt ovetande gått igenom och smält igen flera gånger. Jag tog ett steg bakåt samtidigt som jag kände ett svagt illamående. Ett djupt andetag och jag rusade ut så snabbt och graciöst som jag kunde med två överfulla tvättkassar för att inte få någon av spindlarna i huvudet. Väl ute i friska luften utstötte jag några kväljande kräkljud och ryste av obehag.
Det avgorde saken. Tvättstugan är karla göra, men eftersom jag vägrar får det återgå som Olles ansvarsområde

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Tänk att man inte ens kan få slippa dom på vintern! Dom är överallt och jag HATAR dom. På mitt jobb har vi till råga på allt en sort som är FRIDLYST, alldrig har jag hört något så korkat!

rocky sa...

fridlysta spindlar, det är ju befängt!