lördag 21 februari 2009

Bloody Tourists

Wave Pictures igår var något utöver det vanliga och då syftar jag på publiken inte bandet, som förstås inte kunde toppa den fina spelningen jag fick uppleva i somras. Åter till publiken som bestod av turister från spridda delar av Europa. Det verkade som dom aldrig upplevt live musik förut, Dem bröt ut i något som jag antar ska kallas för dans och jag var mest orolig över att någon skulle trampa på min vita fina kicks (skor för er som inte hänger med i lingon).
Wave Pictures då? Det verkar som dom försökt anpassa spelningen efter lokalen och storleken på den, som dom själva sa att dom kändes så långt från varandra, det blev dem mera "rockiga" låtarna om man kan säga så.
Med det sagt så var det bästa ögonblicken när dem körde "Now You're Pregnant" och då kunde jag (och tydligen Olle) inte hålla det inne utan skrek med i varenda textrad till en låt som skulle vara finstämd och intim. Och vad passar då inte bättre än 2 tondöva svenskar som skriker halsen av sig.
Detta om detta och konstert våren har just börjat om 2 veckor: Glasvegas. Och jag har äntligen hittat en Guns tshirt. På asos herravdelning av alla ställen.

Dagens låt:
the Lords of the New Church-"I'm Not Running Hard Enuff"

Inga kommentarer: