måndag 9 februari 2009

More than this

Då var det dags igen. musikquiz (popquiz får det ju tydligen inte heta längre) på torsdag. och som vanligt sista veckan innan quizet försöker jag proppa in så mycket som möjligt i min hjärna som redan känns allt för full. Att lyssna på musik som man egentligen inte är så intresserad av och sedan komma ihåg vad låtarna heter är tradigt och lite stressframkallande. Jag har försökt mig på Roxy Music men hur ska man hålla reda på var Roxy tar slut och Bryan Ferry börjar när intresset från början är väldigt svalt. Som om inte det vore nog vandrar tankarna iväg till den gången (ta i trä) då man själv får göra quizet. Vilka moment man skulle ha med och i vilket sammanhang man ska få in Sin with Sebastian.
Den är veckan hoppas jag på stillbilder från musikvideos, som tydligen är min starka sida. Som barn var jag obesegrad på memory och jag har fortfarande kvar lite av mitt fotografiska minne.

Quizet är på torsdag och på onsdag spelar Pascal och mitt schema för torsdag fredag är bra på det sättet att jag slutar kl 16 och kl 15 men dessvärre börjar jag tidigt (för mig). Det är bara att härda ut för det är sällan man får möjligheten till så mycket kul på en vecka. Ledig helg med Olle ovanpå det. Allt verkar falla på sin plats om man nu bara kunde vinna någon gång....

Dagens låt:
Etta James-"I Worship the Gorund You Walk On"

Inga kommentarer: