söndag 22 februari 2009

Pour some sugar on me

Den där konsertvåren jag pratat om fick ett nytt tillskott igår. 2 maj spelar Bob Hund på Cirkus, ett band jag respekterar men inte lyssnar på. Grymma live men inget för mig. Dessvärre är Pascal förband. Ska jag alltså blir tvungen att punga ut med dineros för en konsert jag inte vill se. Finns det inte något system där jag kan få betala halva priset och gå efter Pascal? Olle är förstås i sjunde himlen som både gillar Bob Hund och Pascal.

*
Det här ser inte bra ut. Om två veckor har jag bokat in vår och med det skinnjacka. Hur ska det gå?

*
Spotify är lika bra som det är dåligt. Det ger en möjligheten att hänge sig åt sådant man borde skämmas över utan att det tar upp plats på datorn eller gör hål i plånboken.
Därför kör jag de bästa hår-rocks balladerna på repeat. LA Guns-"Ballad of Jane" samt Poison-"Everey Rose Has its Thorn" . Där emellan har jag lyckats peta in W.A.S.P, Def Leppard och Skid Row. Det handlar om att bejaka sina rötter, i mitt fall hårdrocksnästet, och platsen där jag spenderade 22 år av mitt liv, Upplands Väsby.
Allt är Chuck Klostermans fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

spotify har stora hiphopluckor. det irriterar mig. allt de inte har irriterar mig förstås, så jag hoppas och ber på en utveckling.

rocky sa...

Men dom har väldigt mycket obskyra saker, konstigt nog. Tur att man har det gratis skulle nog inte betala för det.