söndag 8 februari 2009

It's alive!

Jag har börjat gilla mina jobbhelger då det är jag som är bossen. Jag har vant mig vid det och dessutom är Emma där och då får man prata sitcoms, skvaller, enstaka musik och film.
Igår plöjde vi igenom 80-tals highschool filmer. Och idag slängde hon en bunt DVD:r framför mig på skrivbordet. 4 stycken allt som allt. "Weird Science" som jag inte sett sedan jag var 10, "Ferris Buellers Day off" som jag har avspeladVHS från kanal5, "Can't Buy Me Love" som jag velat se hur länge som helst och så bjöd hon på en bonus som jag aldrig hört talas om "Girls Just Wanna Have Fun". Med Sarah Jessica Parker, Helen Hunt samt Shannon Doherty, den verkar otroligt lovande. Så där otroligt cheesy att det blir kul.
Så ikväll har jag tuperat upp någon slags crossover mellan en flock of seagulls frilla och en bufont samt har på mig spandextajtsen (som jag faktiskt har haft på mig sedan i morse).
Som tack för det fick Emma låna "Fast Times at Ridgemont High", jag ser framemot om 2 veckor då vi har något att diskutera. Måste fråga om hon sett Footloose.
Om jag inte vore så mån om mitt privat liv och inte ville blanda jobb och fritid skulle Emma vara ett starkt kompis ämne. Om jag nu ville ha kompisar.

Dagens låt:
Oingo Boingo-"Weird Science"

Inga kommentarer: