torsdag 5 februari 2009

messed up, yes I'm all messed up

Om jag vore en hund skulle jag avlivas. Folkilsken som ingen annan och reagerar på vissa specifika saker som en hund på brevbärare. Men jag blir mest ilsken över triviala saker som vaniljyoghurt, honung, när fick drygar ut sallader med majs, den senaste kritikerhypen (när jag lyssnar på Glasvegas känner jag mig oftast lite smutsig), Joy Divison osv. Ilska är den känsla som ligger mig närmast till hands
Som barn var min likhet med hundar ännu tydligare. Jag bet andra barn, jag gillade inte ens barn när jag själv var ett. Andra barn var så stökiga och högljudda när jag själv föredrog att läsa en bok. Mycket kan ha berott på att jag var blind fram tills jag var 4. När man inte ser något är det väldigt viktigt att var sak ligger på sin plats och det är inte direkt så att man far runt som en virvelvind när man inte ser alla vassa hörn och dörrar.
De 4 åren utan syn har präglat mig enormt, det och de gånger då min bror skulle "koka" min leksakspotatis, och den gången då min mamma sa att jag var så elak att hon skulle rymma (hon gömde sig i trapphuset och jag var förkrossad). Och när min barndomskompis Linus ständigt hävdade att jag var kille även när jag drog upp kjolen för att visa motsatsen (jag bet honom tills han blödde en gång), och den gången då jag slog en ett år yngre tjej i huvudet med en planka, och den gången då idiot tjejerna i parallell klassen lade tuggummi i mitt hår och alla gånger som jag ramlat inför ögon vittnen.......

Dagens låt:
Bill Swing-"Messed Up"

Inga kommentarer: