måndag 9 februari 2009

Monster mash

Solid Harmonie
Popsie
Alice DeeJay
Roller Girl
Blümchen
Rozelle
Presidents of the Unitet States of America
Imani Coppola
Jimmy Ray
Len
Liquido
Cleopatra
B*witched

Det är ett under att jag inte är mer missanpassad med tanke på det musiklimat som jag växte upp med på 90-talet. Även om jag var något sånär alternativ som prepubertal tonåring kan jag sjunga med i pinsamt många låtar. Youtube får mig att sträcka mig efter skämskudden. Detta är vad jag sysslar med när jag borde plugga på om the Temptations. Nostalgi är inte at leka med och min hamnplats där i slutet på 90-talet var Voxpop som gick på onsdagar i SVT1.



4 kommentarer:

Anonym sa...

första vändan med magnus, tror jag han hette, var bäst. där snackar vi britpop och klassisk svensk indie på hög nivå.

rocky sa...

Ja det var ju inte direkt någon hemlighet att han älskade Suede.

Anonym sa...

åh, jag kommer ihåg exakt det här programmet! jag minns cleopatra nämligen. tänkte att jag skulle ha fötts svart för alla svarta kan sjunga. det här var ju innan american idol hade dödat den myten.

rocky sa...

Jag bjuder på den här resan längs "Memory Lane"