fredag 16 januari 2009

this is the year it all will happen

Det är nu det gäller 2009 måste vara vårat år och det har börjat riktigt bra.
Vi scorade biljetter till Glasvegas. Något som var näst intill omöjligt även för dom med kontakter.
All jävla spelningar och konserter som våren dukat upp för mig.
Först ut är Wave Pictures den 20 februari. "Instant Coffe Baby" växer sig bara starkare för varje lyssning. Igår sa jag tom att den var bättre än Hefner "the Fidelity Wars". 6 mars är det som bekant Glasvegas. 21 mars Sisters of Mercy och om Olle varit ledig hade jag även sett Jay Reatard den 27. Utöver allt detta har TV4 komedi börjat sända "Grounded for life" den bästa sitcomen någonsin i familje miljö.
Inget år har någonsin haft så stark inledning. Nu gäller det bara att essa det där guizet. Jag pluggar hårt just nu genom att läsa "Livet är en fest" svensk pophistoria i radio i bokformat. Efter det hugger jag in på Lennart Perssons "Sånger om sex, Gud och ond bråd död".
Jag ska lära mig lira gura och så ska jag äntligen bli snygg. Det är jag värd efter snart 24 år som smart och rolig (kvalitéer som jag inte är beredd att offra för något så frivolt som snygghet).

Om nu bara min pappa inte dör av leversvikt, fan ta min syster att skrämma upp mig sådär.
Men om han nu vore döende känns det som om han borde villja "lösa up saker" med mig, om det nu kan vara mig till någon tröst.

Dagens låt:
Eric Carmen-"All By Myself"

3 kommentarer:

Culkin sa...

Glöm inte Franke 4 April! 90-60-90 är än så länge årets låt haha.

Anonym sa...

Kom in och läs mina metal o rock recensioner!

Kommentera gärna!

rocky sa...

Jag läste Lennart Perssons förord till boken i går och hans reflektioner över begreppet nytt, om att det han upptäcker just då är nytt. Alltså kan vi spola Franke för jag kommer hitta en nygammal låt som piskar Franke blodig ditt jävla popsnöre!