torsdag 22 januari 2009

Pale turns to pink


Detta (från min favorit blogg Cakewrecks) får mig osökt att tänka på en återkommande händelse från min barndom.
Jag hade en billig Mr Potato head, en tjejpotatis som man bara kunde byta skor och hatt på. Jag älskade verkligen den leksaken och det är få saker som är roligare än att ta leksaker från små barn. En sak som är roligare är att ta leksaken och döda den! I mitt fall stal min äldre bror min potatis, med assistans av min mamma, och slängde den i kastrullen. Vilket resulterade i en tårögd panikslagen Caroline. Undrar om min dödsångest och rädsla för att alla i min omgiving ska dö kan ha sin rot där?

Dagens låt:
Ultravox-"White China"

2 kommentarer:

Isabelle sa...

och helt plötsligt verkar det finnas hemska storebrorshistorier överallt, alldeles nyss berättade en bekant om när hon och hennes bror lekte terrorister och han bröt hennes fingrar.

rocky sa...

Min bror var faktiskt inte så hemsk, han skyddade mig mot min äldre syster. Hon slog mig och han slog henne.