fredag 9 januari 2009

Let there be rock

Hittills kan jag 3 ackord alltså borde jag, om skrönan stämmer, kunna spela punk nu.
Men då måste jag också kunna byta ackord någorlunda snabbt, något jag inte behärskar ännu.
Fast jag tycker att jag gör snabba framsteg. Tills igår hade jag aldrig hållit i en gitarr (jag räknar inte med musiklektionerna med galningen Mats Golnander). Mitt mål innan årets slut känns ganska realistiskt: jag ska kunna riffet till "back in black". Lägg märke till att det bara gäller att kunna det, det behöver inte låta bra eller vara snyggt jag ska bara kunna det.
Att få gitarren stämd känns sekundärt just nu när jag ändå bara övar på ackord. En sak i taget.
Tills vidare roar jag mig med att skruva på förstärkarens gain ratt som tyvärr bara går till 10, och lyssnar på AC/DC.

Något som jag däremot är otroligt begåvad på så är det att göra håraccessoarer utav fjädrar, Jag slängde ihop en bedårande sak som böjer sig längs huvudets form. Den ser ut som något dom man kan köpa på accessorize och det tog mig bara 30 minuter. Jag borde sälja dom på tradera i alla fall. Som jag nämnt tidigare tar jag gärna emot beställningar här också.

..........................................
Den där grabben som jag hade en duell med igår, jag mötte honom utanför hans port. Han såg fullkomligt skräckslagen ut.

Dagens låt:
AC/DC-"Dirty Deads"

Inga kommentarer: