söndag 25 januari 2009

rake it in bale it up like hay.

DFB (lilla baren) är överlag mycket bättre än själva dansgolvet rent musikmässigt. Något som blev tydligare än vanligt i går kväll. I DFB kunde man höra Lords of the New Church-"Russian Roulette" medan dasngolvet stånkade vidare med lökiga Blondie-"Heart of Glass". Men det var ju trots allt Ultrachrome som huserade i den lilla baren, Ultrachrome som vann popquizet den kvällen då vi kom 3:a. Dom hade också en klubb som jag aldrig gick på när jag var yngre. Den var nog smashing om man baserar det på i går kväll och det gör jag.
Utöver det kan jag meddela att jag inte vill gå ut på löningslördagar igen, det är för packet som ständigt måste kolla sitt saldo. Att kolla saldot är amatörmässigt. Onsdagen den 22 är den nya lördag den 25.
Jag är inte så rik som jag ger sken av, jag lever bara i ett samboförhållande där båda drar in snäppet under genomsnittet och har inga utgifter över de grundläggande räkningarna. Som bevis på att jag inte har den ekonomiska friheten som man kan tro ska jag äta på Sonjas grek idag för på söndagar kostar alla varmrätter 100 spänn. Ett pris som smakar gott.

Dagens låt:
Warren Smith-"Uranium Rock"


(Cramps cover är inte dålig den heller)

2 kommentarer:

Isabelle sa...

lite londontips:
Har inget särskilt event i huvudet just nu, men bra musik brukar dyka upp på The George Tavern, Buffalo Bar, The Old Blue Last eller Hoxton Bar och Kitchen. Kan vara värt att googla och se om det händer något kul under tiden du är här.
Buck's Head, Camden Road är värt ett besök. För de billiga drinkarna (två för 7,5 pund!) och den uppvärmda takterrassen. Och varenda gång jag druckit snakebites på The Worlds End (också Camden) har något utöver det vanliga hänt.
Café 1001 på Brick Lane, dessutom ligger det typ mittemot Rough Trade. Mysigaste caféet jag vet, och det är ju kul med något annat än Starbucks.
Dagtid skulle jag också rekommendera en guidad tur i Jack the Rippers fotspår, om du inte gjort det innan.

rocky sa...

Tack för tipsen, får se om jag kommer iväg på något. Jag brukar vara duktig på att fega ur.