onsdag 1 oktober 2008

Norrköping revisited

En trevlig liten stad som jag inte skulle vilja bo i men ändock en trevlig stad. Trevliga fik och en bra skivbutik som enligt min brors utsago tydligen är lite fascistisk. Vaxkupan hade faktiskt kvar Glasvegas importen men varför köpa något dyrt när den billiga kommer in nästa dag?

Idag har jag självfallet köpt skivan på min hat/kärleksbutik Pet Sounds. Dum som jag var hade jag min nya tygkasse som jag gömde i en annan påse, man vill ju inte verka vara någon som bara gått på hypen. Därför maskerade jag mitt egentliga projekt med att köpa en Sisters of Mercy skiva till mig och bjuda Olle på en Housemartins skiva.
Och som väntat får Glasvegas toppbetyg överallt och som väntat känner jag hur det kryper i mitt skinn. Jag har problem och jag skyller allt på min syster. När jag var riktigt liten brukade hon ta mina leksaker i från mig bara för att se mig gråta, jag tror det har satt djupa spår i mig som resulterat i att jag inte vill dela med mig. Hobbypsykologi regerar

Dagens låt:

Sisters of Mercy-"Vision Thing"

Inga kommentarer: