tisdag 14 oktober 2008

the victims have been bled

Jag är arg och upprörd över den undermåliga skyltningen vi har här i Sverige. Det är just vid 2 tillfällen den gångna veckan som jag tänker på. Rosendalsträdgård: Vi sökte förgäves efter labyrinten, kollade på kartan säker 5 gånger utan att hitta den. Det var först hemma vid datorn och Eniros flygfoton som jag fick någon klarhet över det hela. Skogskyrkogården: Greta Garbos grav var så gott som omöjlig att hitta, vi cirklade runt den säkert 5 gånger innan vi till slut fann den. Och då var det bara besvikelse kvar, inga årtal och inte tillräckligt prålig.

Men några ljuspunkter på den här dagen var att jag äntligen efter över 1 års letande fick tag på Espresso House kyckling/bacon macka och tidningen Allt om Historia. Det var inte bara deras stora Dracula special (Vlad "Tepes" Dracula och vampyrer på film) som var läsvärt. Många lättsmälta små notiser bla en om en DDR bunker.
Och för att följa upp SVTs tema kväll i lördags kunde man idagens DN sport (av alla DNs delar) läsa att Glasvegas ska spela in sin nästa skiva i ett slott i Transylvanien. Ett band helt i min smak.

Dagens låt:
Bauhaus-"Bela Lugosi's Dead"

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är rätta takterna! (ang slottet)
allt som låter som att det spelats in i typ en ouppvärmd medeltidskyrka måste höras.

rocky sa...

akustiken! eller vad nu audiofiler snackar om..