tisdag 7 oktober 2008

I'm going to Disney land!

Ok, jag har aldrig påstått är jag är ett geni när det gäller siffror eller fack/banktermer, men att jag skulle vara så blond kunde jag inte tänka mig.
Istället för att dra räntan på bolånet från vårat bolånekonto har det dragits från mitt person konto, ca 10000 var tredje månad. Jag har inte märkt något under 1 1/2 år tills idag då jag skulle betala en räkning och det fattades pengar. Jag brusade upp och var riktigt laddad när jag stövlade iväg till banken, för en gångs skulle skulle dom inte trampa över mig.
Det blev en riktig backlash att veta att vi sparat ihop nästan 70000! Bankmannen hånskrattade lite åt mig, men skam är en känsla som jag är bekant med. Och när man har 70000 extra att röra sig med är skammen mer lätthanterlig.
Olle och jag har alltså en rätt så ordnat ekonomi om man bortser från att man kan sno pengar av mig utan att jag märker det.

Summering:
ny soffa
ny spis
slipning av parketten och helrenovering av vardagsrummet.

Dagens låt:
Warren Smith-"Uranium Rock"

1 kommentar:

Anonym sa...

omg!!! vilken underbar sparform dessutom. den helt omedvetna.