fredag 10 oktober 2008

the power of 10

Vilken lättnad, vi kvalade precis in på 10:e plats. Vi måste sluta ha så låga tankar om oss själva, och sluta överanalysera. Det mest uppenbara är oftast det rätta svaret. Det skiljer faktiskt inte så många poäng mellan lagen i skiktet 5-10, dessutom var det bara 5 poäng mellan oss och ett lag som vunnit iaf 2-3 ggr. Så om vi skulle få rätt quiz kan vi nästan vinna. Vi är ett fint lag vi i SoBa trots att alla blir irriterade på Lisa vid något/Några tillfällen.
Jag älskar verkligen popquizet och igår kom jag till insikt att jag hellre vill göra ett quiz än att spela skivor. Som DJ är det ingen som lyssnar på dig, som quizmaster väntar alla spänt på vad du har att säga. Det är makten jag vill ha.

Ikväll blir det Idol med chips och sedan Flyktsoda.

Dagens låt:
Fun Boy Three-"the Lunatics (Have Taken Over the Asylum)

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis. får man fråga hur många lag det brukar vara ungefär?
jag tror du har rätt ang. dj vs quizmaster. jag sitter och gör en spellista inför min fest nästa helg, och det är sorgligt för jag vet att 99% inte kommer ha vett att uppskatta mitt hårda arbete. de kommer bara gå omkring och antingen a) inte lägga märke till musiken, eller b) försöka kapa stereon.

rocky sa...

det brukar väl snitta på runt 30 lag.
Du borde verkligen gå, du skulle säkert komma in på topp 10 helt själv.

Jag känner med dig, därför så har jag inte vare sig vänner eller fester. Ett medvetet beslut.