onsdag 15 oktober 2008

the things that dreams are made of

Jag och Olle träffades när vi var tonåringar och som alla tonåringar var vi fyllda av en längtan att "göra något". Inga av våra projekt kom längre än till idé stadiet och några av mina favoriter är:
akustiska covers av gamla eurodisco låtar, göra musik med texter gjorda av repliker från tex: Simpsons.
Olle har inte släppt den där idén om ett band eller att göra musik. Jag har insett att det sorgligt nog aldrig kommer att bli av,dels för att jag är omusikalisk och dels för att jag inte skulle klara av att ha folk som gillade det vi gjorde. Det är hela den där narcisisst grejen som spökar för mig. Vilken tur för honom att Olle då att han har sitt "filmprojekt" som jag hoppas ska bli av på riktigt. Inte för att jag tror att filmen kommer att bli något vidare. Jag har en känsla av att den går för mycket i "Garden State" stil. Alltså inget för mig men jag har blivit lovad att jag ska få lägga filmmusiken. Något som jag drömt om länge och verkar ha en naturlig fallenhet för.

Dagens låt:
the Human League-"the Things Dreams are Made Off"

Inga kommentarer: