torsdag 30 oktober 2008

My heart starts missing a beatT

Det har varit en sådan dag då alla mina tankar tycks dra sig till musik och bildar nya vägar därifrån, det är lätt hänt när jobbet känns mer monotont än vanligt.

  • Jag kände en längtan att börja köra budbil idag. Anledningen till denna dröm var att det stod en budbil nere på lastkajen och blåste ut AC/DC på en angenämt hög volym. Där och då kändes det som att det var mitt kall. Köra bil och lyssna på rock'n'roll. när jag sedan tänkte efter lite insåg jag att jag varken har körkort eller är kapabel att hantera stressen som kommer med yrket.
  • Mitt blandband jag har på lagret är kickass, jag har kickass musiksmak. Att sprätt upp en pall på 24 kolli och sortera efter galgar blir mer drägligt till tonerna av Stiff Little Fingers och Danzig.
  • OMD-"Enola Gay" kan vara en av världens bästa låtar och det är en skam att jag bara dansat till den 1 gång.
  • Pascal-"Kom inte till mig" har ett riktigt jävla mördar riff, och därför måste jag nog gå själv till medis i morgon. De är mina hjältar och om det är värt att gå själv på Darren Hayman är det värt att gå själv på Pascal. Även om det inte kommer vara samma sak om inte Olle står bredvid mig och skriker.
Dagens låt:
Pascal-"Kom inte till mig"

5 kommentarer:

Culkin sa...

- Skaffa körkort och kör bud! Det vore grymt!'

- Du har oklanderlig smak, det är ju därför jag snor allt av dig.

- Världens bästa låt vet jag kanske inte, men det är en skam att den inte spelas oftare.

- Fan, jag gillar att skrika. Är riktigt nere över att jag missar det hela imorn.

Anonym sa...

jag håller med - skaffa körkort och kör budbil. det låter grymt.
det måste vara skönt att jobba på ett lager. det vore idealt för mig, helst så ensamt som det bara går och med möjligheten att lyssna till musik samtidigt som man utför någonting hyfsat monotont. jag blir jätteavundsjuk på dig.

Alla smutsiga detaljer sa...

Har dansat till Enola cirka en miljon gånger och har en tonårsdotter som gastar AC/DC på högsta volym hela tiden, vad kvalar jag in som? Rock-mormor typ???

rocky sa...

Sofia:
Nu är det så att jag bara gästspelar på lagret ibland, står huvudsakligen i butiken och där spelas helt annorlunda musik.

Smutsen:
Vi kan kalla det för Rock-moster, lite yngre lite hippare.

Alla smutsiga detaljer sa...

Nice!