söndag 26 oktober 2008

I'm traumatized.

Innan bion igår i en trailer, jag lyssnar spänt och utbrister: "the sun always shines on Tv" orginalartist Aha, vet ej vilka som gör covern. Jag har abstinens, behöver popquiz. Jag vill inte vänta till den 13 november.
Men jag blev förstås lite besviken på "Låt den Rätte Komma In". Jag förstår att det är svårt att göra en bra film med splatter, men varför antar man inte utmaningen istället för att fega ur och göra en typisk svensk film av det hela. Den var bra ur en drama synvinkel men det är inte vad jag vill ha. Andreas Roman har uttryckt det så fint och genialt.

(Jag läser Vigilante nu, inte bra för en som redan ser sig som någon slags vardagshämnare som försöker lära folk lite hyffs genom olika former av bestraffning)

Dagens låt:
A Flock of Seagulls-"I Ran"

2 kommentarer:

Andy sa...

For the record: Du kan märka att du befinner dig på en annan plats efter att du läst Vigilante.

I så fall så är du inte ensam där.

rocky sa...

den är farligt inspirerande om man som jag jobbar inom den sk "service branschen".