fredag 31 oktober 2008

I will walk alone

Jag sitter framför Idol och försöker samla ihop lite mod, mod i form av vin.
Än så länge känner jag att det kommer gå vägen, jag kommer att gå själv och jag kommer att gilla det. Jag borde göra fler saker själv, jag är ju trots allt den person jag gillar bäst (efter Olle). Jag behöver inte skämmas inför mig själv och jag behöver inte lyssna på en låt jag inte gillar för att vara snäll.
Jag behöver inte snygga till mig för någon. Jag kan gå i mina arbetskläder, som faktiskt är snygga trots den där jävla spetstoppen jag svor på att aldrig köpa. Men det är försvarbart eftersom den är från jobbet, så det så.

Idol är extra plågsamt idag.
1 Ingen finns här för att lyssna på mina ibland klockrena dissar.
2 det är schlagertema.
Melodifestivalen och ESC är en guilty pleasure men det är bara kul när det är den äkta showen. När låtarna ska stå på egna ben blir man pinsamt påmind om hur dåliga dem är.

Dagens plus är min nya leopard basker som jag ska ha till min ryssjacka. Nu kan jag dra min rollspel ännu längre. Jag måste utveckla det mer än att bara säga "jag gör vad som helst för visum" med knagglig svenska...

Dagens låt:
the Fortunes-"Caroline"

Inga kommentarer: