fredag 25 juli 2008

you're so flamboyant

Pride ligger runt knuten och jag skulle inte kunna bry mig mindre. Alla är lika, och i min värld betyder det att jag hatar alla lika mycket oavsett läggning. Jag är rättvis på det sättet. "It's all good"
Men det finns en grej som lockar med årets Pride festival: Right Said Fred.
Vid berusade tillfällen eller bara lugna hemmakvällar framför VH1 med Olle är det inte ovanligt att man/jag/vi utbrister hur mycket man gillar den låten är. Och på den vägen bär det in på "gay disco". Erasure, Pet Shop Boys, Sin with Sebastian, och Wham. Hur vi älskar det och hur fantastiskt bra "gay disco" kan vara. Eller kanske hur fabulous det är. Vilket som. Om något av ovanämda spelas ute eller på radion kan jag inte vara stilla. Det känns som att bryta mot naturlagarna.

Gay Disco we salute you!

Dagens låt:
Erasure-"Ship of Fools"

Inga kommentarer: