måndag 28 juli 2008

I've got nothing else too do

Då har jag avklarat första dagen på jobbet efter ledigheten.
Det som känns bra är att jag har minst 2 veckor kvar att ta ut i höst när alla andra håller på och sliter med overaller i bävernylon och grovstickade strumpbyxor. I oktober tar jag nog semester igen och jag känner mig ganska tillfreds med tanken att inte åka iväg någonstans om det nu skulle bli så. Oktober förra året var riktigt bra, jag jobbade men Olle var ledig hela månaden och jag jobbar ju aldrig mer än 4 dagar på raken. Kort sagt pengarna dracks upp, rediga slag varvat med lite mer stillsamma tillställningar. Det var då jag startade min tradition att stjäla SVD från den där guldsmedsaffären/pantbanken på Biblioteksgatan. Traditioner är något fint som ska vårdas.

Dagens låt:
Squeeze-"Touching Me, Touching You"

3 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Påminner mig om när jag var fattig student och ensamstående tvåbarnsmamma. Vi åkte till någon utförsäljning och köpte bävernylonoveraller mitt i sommaren. De kostade nästan ingenting trots att de var helt ok. Det var hundra grader varmt och jag stuvade in overallerna under vagnen och sedan tog vi båten till Fjäderholmarna och badade resten av dagen.
Det blir säkert jättehärligt med semester i oktober också!

Anonym sa...

jag ska också ta ledigt i oktober. jag funderar på att åka till paris eller någon annan europeisk storstad och peka finger i riktning mot stockholms universitet, alternativt södersjukhuset. vilket av dem jag hatar mest för tillfället.

rocky sa...

Alla smutsiga detaljer:
men man ska ju vara ute i tid, det är massor med mammor som kommer i november och letar förgäves efter rätt storlek.

Sofia:
Paris eller Berlin vore något för mig, men det blir nog bara Göteborg. Det känns som om jag borde se mer av staden än Liseberg så jag vet vad jag ska racka ner på.