lördag 12 juli 2008

we love the city because it lets us down, we love the city not the suburbs that surround


På tisdag kommer jag återigen få placera mina fötter på Heathrows heltäckningsmattor, och på tisdag ser jag förhoppningsvis Darren Hayman i Kilburn. London dags och vad vore bättre än att se Darren Hayman på hemmaplan. Jag brukar göra spellistor för att få den rätta London känslan och "We Love the City" är alltid med på dem. Jag hoppas att jag har stake nog på tisdag, jag brukar ha svårt nog att gå på nya barer i Stockholm men detta är en chans jag inte får missa. Och jag har gjort mycket för Darren Hayman. Han är alltid värd det, jag tror på honom. Det är min religion.

Dagens låt:
Hefner-"We Love the City"

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ha det så kul på Luminaire!
Kilburn High Road är en adress med anor.
Kilburn & The High Roads var ju Ian Durys första band.
Fast det visste du ju.

rocky sa...

hoppas jag vågra gå bara.

Nä det visste jag inte, men jag vet att Ian Dury har skolios eller något som fuckar upp ryggraden

Jah Hollis sa...

Han hade polio som han drog på sig som barn.
Dessutom dog han redan för sju år sedan.
Andra kända artister som haft polio: Joni Mitchell och Neil Young (båda uppväxta i Kanada).

Jah Hollis sa...

Åtta är sedan!!!
Jag kan f-n inte räkna ordentligt längre.

rocky sa...

åren flyter ihop så lätt.