torsdag 24 juli 2008

You're in the jungle baby.

Varje sommar skriver jag det här inlägget (det har alltså blivit minst 3 st sammanlagt nu).
Värmen är olidlig, lägenheten blir så jävla varm och eftersom vi inte har nätat in balkongen kan vi bara ha dörren öppen i en liten glipa.
För att överleva den här dagen ska man egentligen hitta en skuggig plats vid vattnet. Eftersom det är lite bökigt när man inte har någo bil eller vatten i direkt närhet valde vi det näst bästa alternativet. Kyrkogården vid Johanneskyrkan. Där satt vi i skuggan i lite över en timma och löste korsord. När somarn kommer kommer korsorden också något jag fått med mig från min kära mor.

Om man har korsord och skugga blir hettan faktiskt hanterbar.

Igår var det vin och tack vare att VH1 körde en top 10 Guns n Roses gled vi in på våran vanliga guns diskution som vi haft för många gånger. Vi kommer inte fram till något nytt men jag gillar den. Det finns trygghet i den.

Dagens låt:
Sisters of Mercy-"Knocking on Heavens Door"

Inga kommentarer: