måndag 7 juli 2008

There'll be days like these my mama said

Jag ska rasta min mamma i stan imorgon, undar hur många gånger jag kommer att säga "neeeej mamma den rulltrappan går åt fel håll"?
Men jag är lite orolig för hur hon ska hitta hem till mig helt själv. Vi har ju rulltrappe problemet som jag nämde tidigare och så har min mamma en tendens till att vara lite tankspridd.
Om hon lyckas ta sig fram ska hon få köpa ett par gula lackskor till mig, det känns som om jag kan behöva ett par gula lackskor. Det spelar ingen roll att jag är 23 år, har ett jobb och bostadslån jag kommer alltid tacka och ta emot när mamma bjuder mig på något. Jag skulle aldrig be om det men om hon erbjuder sig vore jag ju dum om jag tackade nej.
Fika ska hon bjuda på också, det gör hon alltid.

Dagens låt:
Shirelles-"Mama Said"

3 kommentarer:

Anonym sa...

min mamma slutade köpa kläder till mig när jag fyllde 17 och inte vågade ta emot en jacka på second hand som jag tyckte var för dyr. lycka till med mammashoppingen!

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, det är sådant vi mammor gör, och har vi mammor låter vi dom shoppa åt oss också.

rocky sa...

jag fick en plattång och hon betalade hälften av ett par skor.
Men jag behövde inte säga något om rulltrappor..