fredag 11 juli 2008

I've just seen the dead walk by and they dont seem jeallous of my life

Nu är jag officelt på semester och de sista timmarna på jobbet garanterade att jag inte kommer att sakna den gudsförgätna platsen. Datahaveri precis innan stängnig som gjorde att vi inte kunde ta kortköp eller stänga ner butiken på korrekt sätt. Hela datorn som styr kassorna är död och jag kunde inte vara gladare över att slippa gå dit imorgon. Jag hatar det jävla stället där inget funkar och ingen får rätt infromation om saker.
Jag är färdig nu.

"Människohamn" läste jag ut igår, som kvällsläsning började jag på "Mörkrädd". Egentligen borde jag hålla mig till böcker som "Svindlande Höjder" och "Jayne Eyre" som inte skrämmer upp mig. Men det är något fel på mig jag gillar att vara rädd, att nervigt se mig över axeln och oroa mig för mörka hörn. Rädsla är mycket mer lätthanterligt än tex min sociala fobi och min ångest.
Jag har snart läst ut "Mörkrädd" också, inte lika skarp som "Männsikohamn" men lika svår att lägga i från sig.

Dagens låt:
Siouxsie & the Banshees-"Night Shift"

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, vad nice med semester. jag vill också. jag hatar särskilt att jobba under undantagsomständigheter, så det måste vara skönt att bara säga hejdå vi ses om fyra veckor, lycka till. istället för att behöva deala med det. nu har jag fyra veckor kvar, (den här veckan inräknad), sen ska jag också vara ledig. får se hur det går, jag är så otroligt rastlös att det brukar dröja två dagar tills jag får spel på att vara ledig.

rocky sa...

jag tog faktiskt bara 2 veckor nu i sommar för att kunna slippa skiten i 2 veckor i höst.