tisdag 29 juli 2008

sombody's got to love you with a voice like that

14 augusti skulle kunna bli ett svårt val för mig. Det är popquiz samtidigt som TV Smith spelar på Kafé 44. Det skulle kunna bli svårt om jag inte sett youtube klipp med nutida Smith som ser ut som en sliten senig och grå gammal gubbe. Inte så hett, och inte så som jag vill se honom framför mig när jag lyssnar på "I Surrender". Dessutom känner jag mig så levande när jag står i källaren till Pet Sounds Bar. Jag känner mitt adrenalin pumpa, händerna skaka och överläppen är lite lätt uppdragen i ett Billy Idol grin, som om jag vore redo att hugga till. All min goda uppfostran lämnar jag hemma. Det är inte vilken sport som helst, det är musik frågesport och någon gång ska jag in på topp 10. I mina vildaste drömmar: topp 3.

(Men om det inte vore popquiz skulle jag lugnt gå och se TV Smith)

Dagens låt:
Softcell-"Sex Dwarf"

Inga kommentarer: