torsdag 3 juli 2008

rags to riches

Jag har köpt mig en knallrosa frisbee, den blir nog fin att leka med.
I spärrarna vid t-centralen gjorde jag en otrolig upptäckt, något som händer typ "once in a blue moon". Nedanför mina fötter låg en Selma, en tjuga! Jag sparkade fram den och lyfte upp den som om det vore det mest naturliga i världen. Vad skulle jag göra med min nyfunna rikedom?
På tunneblanan träffade jag på en mindre lyckad medmänniska och som den fina nyrika människa jag är idkade jag mig åt lite välgörenhet. Jag gav honom 4.50, min guldtia som jag också hade i min börs behöll jag själv. Man måste ändå vara lite ekonomisk.

Detta gjorde min dag.

Dagens låt:
Warren Smith-"Uranium Rock"

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alla smutsiga detaljer sa...

Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=m_Yyao8obPc

rocky sa...

ska jag fira för att jag hittade en tjuga eller för att jag fyller år idag?

Alla smutsiga detaljer sa...

För att du fyller år så klart!