fredag 11 juli 2008

fear of the dark


Ok "Mörkrädd" är inte lika skickligt skriven som "Människohamn". det är helt olika kaliber på Andreas Roman och John Ajvide Lindquist, men "Mörkrädd" skrämmer fan skiten ur mig. Jag var tvungen att slå ihop boken. Jag får inte läsa den när jag är ensam på kvällen. Det blåser ute också, tur att jag bor på andra våningen annars skulle jag låst in mig i badrummet och inte kommit ut förrns Olle kom hem kl 6 på morgonen. Jag har ont i magen och vill läsa mer men jag vet att det inte vore bra för mig. Det är inget på TVn och jag känner suget efter att sätta på Supernatural men det vore ungefär lika bra som att bli frisk från flunsan för att sedan bli matförgiftad. Så blogg i stället och Softcell-"Non Stop Erotic Cabaret" snurrandes på vinylspelaren. Så långt från skräck man kan komma.
Jag ska inte lyssna på Suspiria soundtracket, den enda musiken som faktisk gjort mig rikitgt rädd och illa till mods.

(om rubriken: Maiden förståss, inga favoriter men det kan tilläggas att riffet bara är snott från Sisters of Mercy-"Temple of Love". Mmm tänk på det, låt det sjunka in.)

1 kommentar:

Anonym sa...

har också läst den här.

hatälskade den. boken är fruktansvärt otäck när den är som värst och fruktansvärt sorglig när den är som jobbigast.

fruktansvärt bra är den, kommer inte kunna släppa den på länge.