söndag 20 juli 2008

oh my god I'm back again

Jag är hemma igen, London var som det brukar vara.
Det är alltid en bättre stad när man har åkt där ifrån, när man får tid att ta in alla intryck.

Det blev ingen frisbee tyvärr men vi gick faktisk till Luminare och såg Darren Hayman, the Wave Pictures och Coming Soon och alla var faktisk riktigt bra. Jag blev positivt överraskad av Coming Soon. Fransoser som vill vara cowboys kan ju inte gå fel. Om någon inte skulle tro att jag faktiskt vågade mig dit så har jag bildbevis när jag sitter på toaletten.
Lade vantarna på lite skivor, jag älskar tanten (kvinnan) i Rough Trades källare. Hon var sådär geniunt trevlig och intresserad som jag önskar dom vore på Pet Sounds. Och det är inte varje dag som jag blir tvungen at välja bort skivor för att det skulle bli för många att köpa alla. Jag ångrar mig, jag borde köpt alla.
Såg Rhys Ifants bli fotad av paparazziz. Jag gillar verkligen området runt Portabello.
Såg Banksys CCTV grej, en sushibar som hette Soba (som vårat popquiz lag heter) och jag åt faktiskt lite för nyttigt. Krispy Kreme dougnuts åt jag, sorgligt nog, bara en endaste av.
Gjorde väl inget mer förutom att gå flera mil om dagen,
En helvetisk flygtur hem och jag vill skicka en låda med avföring till SAS.
Men jag är hemma nu med ny dator eftersom den förra pajade precis innan vi åkte. Nu måste vi bara komma åt den gamla hårddisken som är fylld med musik och bilder.

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Roligt, Soba heter mina barns farbror - på riktigt!

rocky sa...

Är hans namn också en förkortning för South of Bandhagen?

Alla smutsiga detaljer sa...

Eh, nej. Visserligen kommer han från söder om Bandhagen - långt söder om, typ södra Afrika och hans namn är ju Soba på riktigt!

rocky sa...

Inte riktigt lika kul som mitt alternativ.