fredag 12 december 2008

Why can't I touch it?

Om jag nu ska analysera vår triumf igår måste jag säga att våran styrka är okunskap. Vi chansar vilt för vi har inget att förlora, vi är skamlösa. Jag tar Alcazar-"lovelife" på de allra första tonerna men missar Fleet Foxes. Jag antar att man egentligen borde skämmas lite över det men om det tog mig så långt i går så sträcker jag på ryggen och blickar framåt Även om jag just då blev röd om öronen. Våran svaghet är att vi alltid underskattar oss själva. När dom hade läst upp placeringarna fram till plats 5 igår och vi inte var med var jag säker på att våra papper hade försvunnit. Och så var vi, SoBa, där på plats 3. Som en julklapp. Allt som saknades var en stor rosett.
Jag älskar popquizet för det styrker det jag alltid trott: att jag är bättre än genomsnittet, snudd på genial. När jag tvivlar på mig själv ska jag titta på min glaskopp som jag stal igår och minnas den kvällen då jag intog bronsplatsen. Det vill säga fram tills den gång jag vinner. Vi siktar på vinst i februari om allt vill sig väl. Det är så nära nu att jag nästan kan smaka det.

Nu ska jag plugga in lite Prince, något jag borde gjort mycket tidigare...

Dagens låt:
Enter Shikari-"Sorry You're Not a Winner"

4 kommentarer:

Anonym sa...

mer passad dagens låt får man nog leta efter. plats 3 är fan jävligt bra. nästa gång tar ni hela skiten. krymper dom andra små elitistiska journalist/skivbutiksfolket/skivbolagsfolket/musikerfolket.

rocky sa...

Nä inte nästa gång för då tävlar Fun Boy Four och dom vinner alltid. Quizet efter det tar vi. Förhoppningsvis

Alla smutsiga detaljer sa...

O, oj. Inte för att strö salt i sår men kom ihåg att dom kan komma på dig när som helst. Fint att du tog med ett minne hm, det skule jag också gjort.

Jah Hollis sa...

Det måste vara en tuff tävling när man ser en tredjeplats som en "triumf". :-)
Men kom ihåg: The only way is up!
Vad hände förresten med Yazz...?