onsdag 3 december 2008

When blood runs cold

Igår befann jag mig på en mindre sojourn i Lapplands Väsby. Jag sov tom över hos mamma. Det kändes behövligt eftersom jag fick ett smärre sammanbrott i under min bakfylle misär i söndags då jag mådde såpass dåligt att jag inte kunde åka till mamma, som egentligen var planerat. Mitt sammanbrott innehöll höjdpunkter där jag som 23 åring snyftade att jag ville till min mamma.
Hur som helst känns inte Väsby som hemma längre. Det är inte mycket som förändrats men jag känner mig osäker när jag går där ensam. Bandhagen är hemma nu. Detta till trots var det riktigt mysigt att ligga i gamla soffan med en filt över sig och kolla på "House" med mamma och Robert.
Hon hade hängt upp röda gardiner och broderat en julduk till mig.
Jag är inte riktigt så engagerad som min mamma när det gäller pyntning. Det ska gå snabbt och mitt ess i rockärmen är att hänga julgranskulor i gardinstången. Något jag gjort sedan jag var ung och tyckte att ju glittrigare desto bättre. Vilket jag nog fortfarande tycker.

Min dagsplanering gick i stortsett ut på att köpa "a Snowflake Fell and It Felt Like a Kiss". Men det misslyckades jag med. Mega hade en för 209 spänn, hutlöst när den finns för 129 på cdon, hos Pet sound hittade jag den inte alls. Jag gav visserligen upp efter 1 minut men det var mest demonstrativt. Jag har som bekant ett väldigt kluvet förhållande till den butiken. Det är måhända Stockholms bästa skivaffär, men det är bara för att min favorit Record exchange stängt sedan ett par år tillbaka. Utbudet hos Pet Sounds är väldigt skralt och splittrat. Artister dom saknar är bla Misfits och Lords of the New Church som jag var laddad att köpa idag. Det var när jag inte hittade sistnämnda skiva som jag blev sur och gick ut. I den stunden ville jag inte att dom skulle få några utav mina pengar. Fast jag vet ju att det inte kommer att bli så.
Sur och tvär åkte jag hem, satte på mig mitt fina förkläde och började slamra i köket. Resultat av det: julfint i köket och en riktigt god panerad kyckling, bulgur och någon sås jag slängde i hop. Jag tror helt säkert att jag har mitt förkläde att tacka för allt jag åstadkom här idag.

Dagens låt:
the Lords of the New Church-"Russian Roulette"

Inga kommentarer: