söndag 14 december 2008

I've been to hell and back

Jag har precis avslutat Supernatural säs3 och allt vad det innebär (hjärtklappning, snorig näsa och en makeup som skulle få Alice Cooper att gråta blod).
Jag trodde verkligen att det skulle lösa sig till säsongens slut men icke. Dean åkte raka vägen till helvetet upphängd med kedjor genom huden. Även om han med all säkerhet kommer tillbaka till säs4 blev jag lika ledsen för det. Hela avsnittet var tyngt av en avskedstämning, lite som Warren Zevon dokumentären. När man närmar sig slutet är det ingen idé att hålla saker inne. Bröderna Winchester sjöng med till Bon Jovis "Dead or Alive"i bilen, och Dean som har läxat upp Sam för att han använt Richey Sambora som täcknamn när han checkat in på motel. När han yttrade frasen "Bon Jovi rocks, sometimes" kom det mer än en tår i min ögonvrå. Där släppte han taget.
Jag vill inte vänta, jag behöver inte vänta tack vare teknikens under.
Det räcker så.

Dagens låt:
the Skyliners-"Since I Dont Have You"

Inga kommentarer: