onsdag 10 december 2008

in the loop

Jag har fått min första bloggutmaning! (från fredrik)
Jag är så på!

1, Tre namn du lyssnar till:
Carro, Liten och Ull Ull för att bara nämna några. Det första är ganska logiskt, det andra är vad min syster kallar mig något som spred sig till en kille i min klass när jag gick i 7.an vilket inte var så kul för en ung tjej som redan var fylld av ångest. Det tredje kallade min mamma mig för som liten och ibland dyker det upp igen. Dess egentliga härkomst är dessvärre oklart inte ens mamma vet varför.

2, Tre saker som skrämmer dig
Döden, i allmänhet men framförallt Olles, Så fort han inte svara på mobilen är min första tanke att han är död även om han bara gått till affären.
Att mitt öga ska spricka, inte själva ögat men ögonvrån där ögonlocken möts.
Att slå ut tänder, har återkommande mördrömmar om det.

3, Tre saker du har på dig.
Kommer direkt från jobbet så; Svart chiffong blus, blå och svart hundtandsmönstrad pennkjol och svarta strumpbyxor. Allt från kära Lindex....

4, Tre av dina favoritlåtar just nu:
Lords of the New Church-"A question of Temperature"
Lords of the new Church-"Black Girl, White Girl"
Lords of the New Church-"Sorry for the Man"
(Min nya flamma)

5, Tre sanningar:
Jag gillar egentligen inte att duscha men gör det varannan dag för allmänhetens skull. Det är något med att bli blöt och sedan kall som jag verkligen inte gillar. Och så blir mitt hår så dåligt när det torkar.
Jag är otroligt ytlig och skulle inte gå till tvättstugan utan smink, bara om jag har på mig stora solglasögon.
Jag finner det väldigt tillfredsställande att göra rent under kanten på toalettstolen. När jag ser de gamla fekalierna försvinna känner jag mig lugn.

6, Tre hobbys:
Popquiz
Mitt hantverk, alltså paljettbroscher och övriga smycken.
Porr Stockholm, gå på kvällspromenader med Olle och leta upp gömda porrklubbar helst gay för alla vill väl ha "gayfun".

7, Tre saker du vill ha:
Socail skills, jag skulle kunde döda för det
En egen klubb
Ett symetriskt yttre.

8 Tre personer du utmanar:
Olle (culkin), Sofia (Bobbypin) och....... Isabell (And start again)?
Det vore ju himla kul om ni orkade för det är ju trots allt min första utmaning

2 kommentarer:

Isabelle sa...

jag orkar! hinner inte just nu, men lite senare idag. och lycka till pa popquizet.

rocky sa...

danke