söndag 7 december 2008

Is nothing sacred?

Jag har som bekant en pågående fejd med min granne, hon kommer ner vid de mest udda tidpunkterna och ber mig sänka min musik för att hon vill se på TV.
  • Man får spela musik kl 18 på en lördag
  • Hon kan ju alltid höja ljudet på TVn
Hon är så falsk som dom skulle sagt i Big Brother. Ena stunden står hon utanför min dörr och talar nedlåtande till mig med något slags förmyndar uttryck i ansiktet och nästa hälsar hon glatt när man möter henne i backen. Jag har bestämt mig för att "keep it real" i fortsättningen och inte hälsa på henne. Det är allt jag kan göra eftersom jag är för harig för att ta ett bråk och Olles pappa säger att man ska akta sig för galna kvinnor och han vet vad han snackar om på den fronten.
I stundens skrivande väntar jag på att hon ska ringa på dörren och köra samma gamla rutin, men viss musik ska spelas på en lite högre ljudnivå. Då blir det inte riktigt lika löjligt när man spelar luftgitarr. Men är det verkligen så hemskt att höra dämpade toner av Fad Gadget? Jag borde kanske fråga henne nästa gång vilket ljud hon skulle föredra, jag vet ju redan hur hon har sex hur länge det tar och när hon börjar närma sig slutet tack vare hennes gnisslande säng. Jag har accepterat det även om jag i onsdags blev förbannad och slog näven i taket så att jag fick ett varit sår på knogen.
Undrar hur hon kommer reagera på vår elgitarr som ska komma snart. Då ter sig kanske den nuvarande situationen som en ren dröm om man jämför med taffliga försök till "Back in Black".

Dagens låt:
the Lords of the New Church-"Apocalypso"

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag måste vara en av de där galna kvinnorna för jag tänker direkt att du borde knacka på nästa gång hon har sex och berätta på ett nedlåtande sätt att du störs av det. eller lägga lappar i hennes brevlåda. skriv ut på ett bibliotek och använd plasthandskar.

rocky sa...

Fast vi/jag är galna. Vi har försökt snoka upp info om henne på nätet. hennes facebook sida var inte öppna för alla. Jag hade någon plan på att sätta anmäla henne till någon lista hos telefonförsäljare för att jävlas ordentligt.

Alla smutsiga detaljer sa...

Om man bortser från den sista delen av din post så är jag den galna grannen när min yngsta drar på. Jävlar vad hon drar på!

rocky sa...

men jag spelar ju inte ens högt, det är lägre nu än när jag bodde hos min mamma..

Anonym sa...

man får hyra in en storväxt biker med ärr i ansiktet som kan öppna dörren när hon ringer på för att klaga. ett par gånger, så har hon lärt sig att sluta.