lördag 6 december 2008

A question of temperature

Jag har inte kunnat skriva något på ett par dagar, jag har varit för förbannad för det. Om jag skrivit något tidigare är jag säker på att inläggen skulle varit fyllda med könsord, svordomar och dödshot mot min sambo. Han har under en längre tid stulit godbitar från min personlighet, några ordval här några citat där, men häromdagen fick jag nog när han stal ett blogginlägg från mig och publicerad det utan att ge mig minsta cred. Han stal mina ord från en konversation efter skivmässan då jag frågade honom vilket som var hans smartaste val det här året. Till svar fick jag en tom blick och en huvudlutning. Det var jag som fick upplysa honom om den kvällen då vi tänkte gå på "Sweet Sixteen" festen men valde Bob Logg istället. Det tog han och publicerade på sin blogg som sin egen idé. Visserligen har vi inga läsarantal att snacka om (jag har dock fler än vad han har), men det är det själva principen. Jag har skrikit på honom och kallat honom för diverse saker och krävt att han ska ha en undertext på sin blogg där det ska stå "50% stulet från min sambo". Så har det nu inte blivit, inte ens en dementi.
Jag antar att detta räknas som ett utav våra menlösa bråk, som en viss person sa, att vi bara bråkar om utgivnings år på skivor. Men det är viktigt för mig. Att han stjäl mina godbitar och får cred för det. En ära som är min. Han plockar russinen ur kakan utan att få med sig mina psykopatiska sidor. Sidor där jag blir förbannad över blogginlägg som ingen läser. Men nu är det så. Jag är fortfarande förbannad. Något ska man väl få bråka om när ens karl inte kollar på andra kvinnor och tar hand om tvätten och låter mig hålla i fjärrkontrollen.
Jag tycker att jag har rätt.

Utöver ilska har de senaste dagarna dominerats av the Lords of the New Church

Dagens låt:
the Lords of the New Church-"Portobello"

Inga kommentarer: