lördag 6 december 2008

pretty baby scream


Jag saknar min page. Då var jag ganska söt ibland, nu ser jag ut som om jag förläst mig på Simone de Beauvior och Valerie Solanas. Jag vet inte hur det gick till men min femininitet har börjat avta, det lilla jag hade lyckats samla på mig håller på att försvinna. När jag "klär upp mig" nu för tiden känns det mer naturligt med ett par schyssta kicks (sneakers) än ett par finskor med en liten klack. Det känns inte naturligt utan som om jag vore en dragqueen Jag börjar gå tillbaka till mitt 8-åriga jag som blev överlycklig när jag fick ärva min brors kläder.
Min räddning skulle vara att börja umgås med tjejer (eller kjoltyg som jag säger), om jag nu behöver räddas. Jag är bara trotsig, men jag ska nog gå tillbaka till min page. Att vara söt kan inte ta skada. Då blir slaget ännu värre när jag vinner poquizet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

är det inte bara vintern då? jag orkar också bara med sneakers just nu. och enda anledningen till att jag har kjol är att det är bekvämare än byxor. om man skulle analysera alla mina livsval skulle man märka att jag egentligen är en ofrivillig utilitarist.
jag läste en text av judith butler och nu är jag helt hopplös. kommer typ aldrig mer kunna jobba på BB för jag "vägrar gå med på att kön är fördiskursivt".
men ja, pagen var söt. det kan ju alltid mildra valerie solanas-effekten.

rocky sa...

nja sneakers biten har hållit på sedan jag köpte ett par vita hightops förra vintern.
Jag ska nog spara ut till min page igen, om jag orkar.

Anonym sa...

kjoltyg är inget att ha.
bara massa drama o tjaffs.

rocky sa...

Damn straight!

Alla smutsiga detaljer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.